اشتباهات رایج در مورد خرید بلیط هواپیما و سفرهای هوایی

 

اشتباهات رایج در مورد خرید بلیط هواپیما و سفرهای هوایی

خرید بلیط هواپیما مستلزم اطلاعاتیست که مطلع نبودن از آن ها می تواند سبب شود اشتباهاتی را مرتکب شوید که تجربه ی تلخی از خرید بلیط و در نهایت سفر خود با هواپیما داشته باشید.در این پست به برخی از این اشتباهات می پردازیم.

قیمت بلیط کمتر برای خردسالان نسبت به بزرگسالان

به طور کلی قیمت بلیط هواپیمای خردسالان نسبت به افراد بزرگسال کمتر است،اما این امر فقط در مورد بلیط های چارتری صدق می کند و در بلیط های سیستمی قیمت بلیط هواپیمای بزرگسالان و خردسالان تفاوتی نمی کند.در برخی بلیط های چارتری نیز ،میزان سن برای تفاوت قیمت متفاوت است،برای مثال در برخی آژانس ها،تعریف خردسال تا سقف سن 5 سال است و در برخی دیگر 2 یا 3 سال.

قیمت های متفاوت یک نوع پرواز در دو نوع تاریخ مختلف

قیمت بلیط هواپیما در بازه های زمانی مختلف متفاوت است.برای مثال در ایام عید نوروز و یا ایامی که تعداد مسافران زیاد است،قیمت هواپیما به طور قابل توجهی افزایش می یابد.بنابراین اگر می دانید که قرار است در عید نوروز سفر کنید و دو هفته با آن فاصله دارید،اشتباه این است که خرید بلیط هواپیما را به تعویق بیندازید.

عدم امکان انصراف بلیط هواپیما

در بلیط هواپیمای سیستمی به راحتی می توانید از پرواز انصراف دهید و مبلغی که بابت بلیط پرداخت کردید،به جز قسمتی از آن که به عنوان جریمه از کل پول کسر می شود،به شما برمی گردد.میزان جریمه معمولن بی 25 تا 30 درصد متغیر است و در برخی موارد اگر زمان کنسلی بلیط تا نزدیک به پرواز بوده و مثلن سه ساعت باشد،درصد جریمه تا 50 درصد افزایش پیدا می کند.

اما در بلیط هواپیمای چارتری امکان برگشت بلیط وجود ندارد و در صورت انصراف از سفر،مبلغ شما سوخت خواهد شد.

عدم در نظر گرفتن تجربه ی پرواز

عدم در نظر گرفتن تجربه ی پرواز یکی دیگر از اشتباهات احتمالی در مورد خرید بلیط هواپیما است.برخی افراد فقط به قیمت بلیط توجه می کنند و هرچقدر بتوانند بلیط را با قیمت ارزان تری تهیه کنند ، رضایت بیشتری از این امر دارند.اما تجربه ی حین سفر نیز مهم است.

اگر شما بلیط هواپیما را با پایین ترین قیمت خریداری کنید ممکن است در حین سفر مشکلاتی مانند عدم وجود مواد غذایی در هواپیما،عدم رضایت از نوع صندلی،تاخیر در ساعت پرواز و… مواجه شوید که سفر را به کام شما تلخ کند.

بنابراین توجه به کیفیت پرواز در کنار قیمت آن مهم است.

میزان باری که برای سفر در نظر می گیرید

حجم و مقدار باری که می خواهید در سفر همراه خود داشته باشید مهم است و نادیده گرفتن این موضوع می تواند برای شما دردسرساز باشد.

شما در هر سفر سقف حد بار مجاز خواهید داشت و در صورتی که میزان بار شما از این مقدار بیشتر باشد مشمول جریمه خواهید شد.

حجم بار مجاز معمولن بین 25 تا 30 کیلوگرم است.

توجه به مقررات سفر با هواپیما

اگر اولین باری است که می خواهید با هواپیما سفر کنید،توجه به قوانین و مقرراتی که در مورد سفر با هواپیما وجود دارد لازم و ضروری است.برای مثال مسافری که می خواهد سوار هواپیما شود نمی تواند بطری پلمپ با خود داسته باشد و هر بطری،مثلن بطری آب معدنی،باید بعد از ورود به هواپیما باز شود.

زمانی که قبل از سفر باید در فرودگاه حضور داشته باشید

بسیاری از کسانی که قصد دارند برای بار اول با هواپیما سفر کنند،در مورد زمان حضور در فرودگاه قبل از پرواز به مشکل خورده و گاها دیر به پرواز خود میرسند.

بهتر است بدانید در سفرهای داخلی ، حداقل دو ساعت قبل از زمانی که در بلیط پرواز درج شده است باید در فرودگاه حضور داشته باشید.این زمان در سفر های خارجی 3 ساعت است.این نکته برای آنست که ممکن است در فرودگاه با مشکلاتی مانند دیر پشت سر گذاشتن مراحل امنیتی مواجه شوید.

فاصله ی فرودگاه مقصد تا شهر

اشتباهات احتمالی در مورد خرید بلیط هواپیما

بسیاری از شهر ها دارای چندین فرودگاه مقصد هستند که فاصله های مختلفی نسبت به شهر دارند.عدم توجه به فرودگاه مقصد ممکن است شما را با مشکلاتی مانند زمانبندی اشتباه در رسیدن به مقصدتان در شهر مورد نظر و صرف هزینه ی اضافی برای حمل و نقل با خودرو به شهر موردنظرتان شود.

بنابراین در هنگام خرید بلیط هواپیما،بهتر است به محل فرودگاه شهر مقصد توجه کنید.

سفر در اواخر هفته

به طور کلی سفر در اواخر هفته به دلیل تقاضای بیشتر و قیمت بالای بلیط،هزینه ی سفر شما را افزایش خواهد داد.اگر زمان رزرو بلیط برای شما اهمیتی ندارد،بهتر است در اوایل و یا اواسط هفته این کار را انجام دهید.

فاصله ی خرید بلیط تا سفر

هرقدر بازه ی زمانی بین خرید بلیط هواپیما و پرواز بیشتر باشد،قیمت بلیط گران تر است.اشتباهی که برخی انجام می دهند،رزرو بلیط چند هفته قبل از پرواز است.اگر می خواهید یک سفر اقتصادی داشته باشید،بلیط هواپیما را تنها چند روز قبل از سفر خریداری کنید.

عدم توجه به کلاس پروازی

همانطور که مطلع هستید،سه نوع کلاس پروازی وجود دارد که عبارتند از اکونومی،بیزنس کلاس و فرست کلاس.در فرایند خرید بلیط هواپیما ، باید نوع کلاس پروازی را مشخص کنید.اگر می خواهید سفری سرشار از امکانات داشته باشید،کلاس پروازی فرست کلاس و بیزنس کلاس را انتخاب کنید.از لحاظ امکانات،فرست کلاس در رتبه ی نخست قرار دارد و سپس بیزنس کلاس در رتبه ی دوم.نوع سوم اکونومی است که امکانات یک پرواز عادی را به شما ارائه می دهد.

البته برای خرید بلیط دو کلاس پروازی نخست،باید هزینه ی بیشتری را بپردازید.

رزرو صندلی

افراد بسیاری دوست دارند در هنگام سفر روی صندلی کنار پنجره بنشینند،خوب است بدانید که در هنگام رزرو بلیط،با پرداخت هزینه بیشتر می توانید موقعیت صندلی خود را انتخاب کنید.

 

 

جمع بندی اشتباهات رایج در مورد خرید بلیط هواپیما:

در این پست به مواردی اشاره کردیم که ممکن است برای کسانی که اولین بار با هواپیما سفر می کنند پیش آمده باشد.توجه به موارد گفته شده شما را از انجام این اشتباهات بازداشته و سبب ایجاد تجربه ای رضایت بخش از سفرتان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.