هر آنچه که باید در مورد بلیط هواپیما و سفر با هواپیما بدانید

 

 

هر آنچه که باید در مورد بلیط هواپیما و سفر با هواپیما بدانید

سفر کردن می تواند لذت بخش باشد و سفر با هواپیما نیز تجربه ای عالیست.برخی به دلیل لذت بردن از اوقات فراغت خود سفر می کنند و برخی دیگر به دلیل موقعیت شغلی خود مجبورند به صورت مداوم سفر کنند.جز هر دسته از این افراد که باشید،داشتن اطلاعات کامل و مطلع بودن از یک سری از ترفندها،می تواند تجربه ی سفر شما را بهبود ببخشد و شما را قادر کند تا بتوانید هم از سفر خود لذت ببرید و هم از نظر اقتصادی سفری کم هزینه تر داشته باشید.از لحظه ای که قصد سفر را دارید،دغدغه و دلشوره ی خرید بلیط و چگونگی رسیدن به مقصد همراه شما خواهد بود،اما با اطلاع از ترفندهایی که در این پست به آن ها اشاره میکنیم،می توانید سفر خود را بدون دغدغه به پایان برسانید.

 

انتخاب نوع کلاس پروازی

پروازها از نظر کیفیت به سه کلاس پروازی اکونومی،بیزنس کلاس و فرست کلاس تقسیم می شوند.فرست کلاس در رده ی اول،بیزنس کلاس در رده ی دوم و اوکونومی در رده ی سوم کلاس پروازی از نظر کیفیت قرار دارد.

اگر می خواهید سفرتان خالی از امکانات رفاهی و به صورت عادی انجام شود،اکونومی را انتخاب کنید،در غیر این صورت پروازهای فرست کلاس و بیزنس کلاس برای یک سفر با امکانات رفاهی زیاد،گزینه های خوبی هستند.

انتخاب نوع بلیط

بلیط هواپیما به دو دسته ی چارتری و سیستمی تقسیم می شود.

بلیط هواپیمای سیستمی زمانی است که بلیط را بدون واسطه و مستقیم از شرکت هواپیمایی خریداری میکنید و قیمت آن در همه جا یکسان است و قابلیت استرداد و کنسلی حتی چند ساعت قبل از پرواز را نیز دارد.

بلیط هواپیمای چارتری زمانی است که بلیط هواپیما را از آژآنس های هواپیمایی خریداری میکنید.

مزیت این نوع بلیط هواپیما آنست که قیمت آن کمی کمتر از بلیط سیستمی است و در نوع چارتری،هزینه ی بلیط هواپیمای خردسالان کمتر از بزرگسالان است.

تنها عیب آن اینست که نمی توانید بلیط خود را بعد از خرید کنسل کنید و در صورت لغو پرواز،هزینه ای که بابت بلیط پرداخت کرده اید از بین خواهد رفت.

مواردی که باید در هنگام رزرو بلیط به آن توجه کنید

در هنگام رزرو بلیط مواردی وجود دارد که می تواند روی تجربه ی سفر شما تاثیر گذار باشد.این موارد عبارتند از :

انتخاب صندلی هواپیما

زمانی که بلیط خود را خریداری می کنید،می توانید موقعیت صندلی خود را انتخاب کنید.این مورد مشمول پرداخت هزینه ای مازاد بر هزینه ی معمولی بلیط است.مثلن اگر می خواهید در هنگام سفر در کنار پنجره بنشینید و مناظر بیرون را دید بزنید،باید هزینه ی بیشتری بپردازید.در غیر این صورت،جایگاه شما در هواپیما به صورت تصادفی تعیین خواهد شد.

انتخاب صندلی هواپیما

انتخاب فرودگاه مقصد

بهتر است بدانید که شهرهای بزرگ دارای چندین فرودگاه مقصد هستند که برخی از آن ها داخل شهر و برخی دیگر خارج از شهر قرار دارند و شما می توانید فرودگاه مقصد خود را انتخاب کنید.عدم توجه به این مساله می تواند باعث شود که هزینه ی بیشتری برای رسیدن به شهر مورد نظر بعد از خارج شدن از هواپیما بپردازید و یا در زمانبندی خود برای رسیدن به مقصد دچار اشتباه شوید.بنابراین بهتر است پروازهایی را انتخاب کنید که مقصد فرودگاهشان داخل شهر باشد.

 

میزان مجاز حمل بار

نکته ی بعدی که در مورد سفرهای هوایی باید بدانید،میزان باری است که میخواهید با خود به همراه داشته باشید.برخی افراد با تصور بر اینکه قیمت بلیط هواپیما از سایر وسایل نقلیه بیشتر است،محدودیت حمل بار را نادیده می گیرند و در مراحل رسیدن به هواپیما دچار مشکلات زیادی می شوند.

به طور کلی،میزان مجاز حمل بار چیزی بین 25 تا 30 کیلوگرم است و این میزان بسته به نوع ایرلاین متفاوت است.چنانچه بار شما از این مقدار تجاوز کند،باید هزینه ای که به عنوان جریمه شناخته می شود را به صورت مازاد بپردازید و در مواردی نیز ممکن است سبب شود پرواز خود را از دست بدهید.

تعداد چمدان مجاز نیز در بلیط های اکونومی و عادی 1 چمدان و در پروازهای فرست کلاس 3 چمدان است.

امکانات داخل سفر

اگر پرواز طولانی در پیش دارید و مسافت زیادی را باید تا مقصد درون هواپیما حضور داشته باشید،بهتر است بدانید که در پروازهای اکونومی،مواد غذایی به صورت رایگان ارائه نمی شود و اگر می خواهید در پرواز از شما با خوراکی و نوشیدنی پذیرایی شود،باید پول بیشتری در هنگام رزرو بلیط بپردازید.در غیر این صورت یا باید با خود مواد غذایی ببرید و یا زمانی که داخل هواپیما هستید،محصولات غذایی را خریداری کنید.البته محصولاتی که داخل هواپیما به فروش می رسند اغلب گران و دارای حجم کم هستند.

شرایط کنسلی بلیط هواپیما

در ابتدای مطلب گفتیم که در بلیط هواپیمای سیستمی می توانید پرواز خود را کنسل کنید.با انصراف از پرواز،می توانید مبلغی که بابت بلیط پرداخت کرده اید،به جز قسمتی که به عنوان جریمه از کل پول پرداختی کسر می شود را پس بگیرید.

میزان جریمه وابسته به زمانیست که بلیط را کنسل میکنید و به طور کلی چیزی حدود 30 درصد است.اگر تنها چند ساعت مانده به پرواز بلیط خود را کنسل کنید،مبلغ جریمه تا 50 درصد افزایش می یابد.

توجه به پروازهای توقف دار

هنگامی که بلیط را خریداری میکنید،توجه کنید که سفر شما با توقف همراه است یا نه.معمولن سفرهای توقف دار دارای بلیط ارزان تری هستند،اما ممکن است به تجربه ی کلی سفر شما آسیب رسانده و سبب اتلاف وقت بی مورد شوند.

بلیط لحظه آخری بخرید

اگر می خواهید هزینه ی کمتری بابت بلیط بپردازید،بلیط لحظه آخری را انتخاب کنید.این نوع بلیط به دلیل اینکه تنها چند ساعت به پرواز مانده است و صندلی خالی در هواپیما وجود دارد،با قیمت کمتری به فروش می رسد.البته بخاطر داشته باشید که بلیط لحظه آخری در هنگامی که تقاضا برای سفر زیاد است،کمتر وجود دارد و این مورد در زمان هایی مانند ایام عادی و روزهای معمولی هفته کارایی دارد.

حافظه ی مرورگر خود را پاک کنید

اگر بلیط هواپیما را به صورت آنلاین و از سایت خریداری میکنید،بهتر است بعد از هر بار خرید،حافظه ی مرورگر خود را پاک کنید.دلیل این امر آنست که شرکت هایی که اقدام به فروش اینترنتی بلیط میکنند،شما را به عنوان کسی که قبلن بلیط خریداری کرده شناسایی میکنند و بلیط های گران قیمت تر را به شما پیشنهاد می دهند.

جمع بندی هر آنچه که باید در مورد بلیط هواپیما و سفر با هواپیما بدانید :

در این پست به مواردی که باید هنگام خرید بلیط به آن ها توجه کنید اشاره کردیم،مواردی از قبیل نوع کلاس پروازی،نوع بلیط،شرایط کنسلی پرواز،مواردی که باید در هنگام رزرو بلیط به آن ها توجه کنید و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.