ترفندهای مهم و کاربردی خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما

 

ترفندهای مهم و کاربردی خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما

هر حرفه و شغلی،ترفندهای مخصوص به خود را دارد،آگاه بودن از ترفندها،مزیت های زیادی به همراه دارد و  این مزیت ها برای هر حرفه متفاوت است.برای مثال اگر از ترفندهای خرید بلیط هواپیما آگاه باشید،می توانید بلیط هواپیما را ارزان تر از حالت معمول بخرید و همچنین سفری بدون دغدغه و رضایت بخش داشته باشید.در این پست به معرفی ترفندهای کاربردی و مهم خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما می پردازیم.

بلیط چارتری را برای خرید انتخاب کنید

در بین دو نوع چارتری و سیستمی،خرید بلیط چارتری مزایای مخصوص به خود را دارد.اولین مزیت این نوع بلیط ها آنست که قیمت بلیط برای خردسالان کمتر حساب می شود.دومین مورد،ارزان تر بودن کلی قیمت بلیط نسبت به نوع سیستمی است.بنابراین هنگام خرید بلیط،نوع چارتری را انتخاب کنید.

خرید بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری زمانیست که شما بلیط را تنها چندساعت قبل از پرواز و یا یک روز قبل از پرواز می خرید.این نوع بلیط ها به دلیل آنکه در صورت فروخته نشدن،صندلی های خالی زیادی در سفر و داخل هواپیما وجود خواهد داشت،با قیمت کمتری به فروش می رسند.مثلا اگر شما یک هفته قبل از پرواز بلیط را خریداری کنید،در مقایسه با خرید بلیط با فاصله ی یک روز تا پرواز،هزینه ی بیشتری باید بپردازید.بنابراین در هنگام خرید بلیط،پروازهایی را انتخاب کنید که زمان زیادی به آن ها نمانده است.

عدم انتخاب صندلی

در هنگام رزرو بلیط ، جایگاه صندلی خود را انتخاب نکنید،انتخاب جایگاه صندلی مشمول پرداخت هزینه ی بیشتر است.

اطمینان از قیمت تمام شده

برخی آژانس های هواپیمایی در دو یا چند مرحله از شما برای انجام سفرتان پول می گیرند ،مثلن علاوه بر پول بلیط،برای خدمات داخل سفر نیز باید به آن ها هزینه بپردازید.هنگامی که بلیط را خریداری می کنید،اطمینان حاصل کنید که هزینه ای که برای بار اول می پردازید هزینه ی تمام شده و قطعیست و مجددا از شما هزینه های دیگری گرفته نمی شود.

توجه به فرودگاه مقصد

هر شهر ممکن است فرودگاه های متعددی داشته باشد و در هر پرواز،هواپیما تنها در یکی از فرودگاه ها فرود می آید.فرودگاه ممکن است خارج از شهر باشد و یا داخل شهر.هنگام خرید بلیط هواپیما ،به این مورد دقت کنید که فرودگاه مقصد تا شهر مورد نظر چه قدر فاصله دارد و پروازهایی را انتخاب کنید که فاصله ی زیادی تا شهر نداشته باشند،به دلیل آنکه بعد از فرود باید هزینه ی اضافی بابت رسیدن به شهر بپردازید.

انتخاب بلیط هواپیمای پرمیوم کلاس

در پرواز نوع اکونومی که پایین ترین سطح پرواز از نظر خدمات است،معمولا خدمات زیادی در حین سفر به شما ارائه نمی شود.هنگام رزرو بلیط،با پرداخت بیشتر هزینه ای نسبتا کم،کلاس پروازی پرمیوم کلاس را انتخاب کنید تا سفر راحت تری داشته باشید.در پرمیوم کلاس،صندلی ها راحت تر از اکونومی بوده و از شما در حین پرواز پذیرایی خواهد شد.

حافظه ی مرورگر خود را پاک کنید

اگر زیاد با هواپیما سفر می کنید و بلیط خود را از سایت های فروش بلیط هواپیما خریداری میکنید،بعد از هر خرید،حافظه ی مرورگر خود را پاک کنید.سایت های فروش بلیط هواپیما با دسترسی به اطلاعات مرورگر،شما را به عنوان مشتری شناسایی کرده و قیمت بلیط بیشتر را به شما پیشنهاد می دهند.

عدم حمل بار زیاد

اگر می خواهید در فرودگاه مراحل امنیتی را به سرعت طی کنید،وسایل زیادی را با خود حمل نکنید.در پروازهای معمولی چنانچه بیشتر از یک چمدان و وسایل زیادی همراه خود داشته باشید،ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید که به تجربه ی پرواز شما آسیب برسانند.

اطلاع از مقررات ایرلاین مورد نظر

برای سفر بدون مشکل،توصیه می شود از قوانین و مقررات شرکت هوایی که انتخاب کرده اید اطلاع پیدا کنید.قوانینی مانند میزان حمل بار مجاز،مدت زمانی که قبل از پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشید و…

حضور در فرودگاه تا 2 ساعت قبل از پرواز

دیر رسیدن به پرواز،می تواند شما را با استرس زیادی مواجه کند.برای آنکه مراحل قبل از پرواز را با خیالی آسوده پشت سر بگذارید،بهتر است حد اقل دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

برای خرید بلیط،بهتر است به صورت آنلاین اقدام کرده و از سایت های فروش بلیط هواپیما استفاده کنید.به دلیل رقابت زیادی که بین این سایت ها وجود دارد،آنلاین خریدن بلیط برای شما ارزان تر از حالتی تمام می شود که بخواهید بلیط را به صورت حضوری از آژانس های هواپیمایی خریداری کنید.

عدم خرید بلیط در اواخر هفته

روزهای پایانی هفته تقاضای زیادی برای سفر وجود دارد و در این روزها بلیط هواپیما با قیمت بیشتری ارائه می شود.بهترین زمان خرید بلیط اواسط هفته است.

حمل مواد غذایی بسته بندی شده

در سفرهای هوایی کلاس اکونومی،معمولن غذا به صورت رایگان ارائه نمی شود و غذاهایی هم که در هواپیما به فروش می رسد بسیار گران است.اگر مسیری طولانی پیش رو دارید،توصیه می شود مقداری غذای بسته بندی شده همراه خود داشته باشید.

بلیط رفت و برگشت نخرید

خرید بلیط رفت و برگشت ممکن است شما را با مشکلاتی مانند زمانبندی اشتباه مواجه کند،به خصوص اگر بلیط از نوع چارتری باشد،در این صورت امکان انصراف از پرواز وجود نخواهد داشد.بنابراین بهتر است بلیط رفت و برگشت نخرید.

توجه به پروازهای توقف دار

پروازهای توقف دار به پروازهای چند مقصدی می گویند،اگر میخواهید برای بلیط پول کمتری بپردازید،از این نوع پروازها استفاده کنید.

 

جمع بندی :

در این پست به مهمترین ترفندهای خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما اشاره کردیم،ترفندهایی مانند عدم خرید بلیط در اواخر هفته،توجه به پروازهای توقف دار،توجه به فرودگاه مقصد و….

امیدواریم نکات گفته شده به شما در انجام سفری بی دغدغه و راحت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.