بلیط هواپیمای فرست کلاس چیست؟معرفی کلاس های پروازی

 

بلیط هواپیمای فرست کلاس چیست؟معرفی کلاس های پروازی

لازمه ی یک خرید مناسب،داشتن اطلاعات کامل است و این موضوع برای هر خریدی صدق میکند.برای مثال اگر بخواهید موبایل جدیدی خریداری کنید،با جست و جو در سایت های گوناگون و برانداز کردن مشخصات مختلف موبایل های موجود در بازار،سعی میکنید بهترین گوشی موبایل را که با بودجه ی شما سازگار است بخرید.بلیط هواپیما نیز مانند هرچیزی،انواع مختلف دارد و قبل از خرید،لازم است تا اطلاعات کاملی راجب بلیط هواپیما کسب کنید و برای این کار در جای مناسبی قرار گرفته اید.در ادامه به مهم ترین این اطلاعات خواهیم پرداخت.

انتخاب کلاس پروازی یعنی آنکه می خواهید در سفر خود،تا چه اندازه راحت باشید و از چه امکاناتی استفاده کنید.به طور کلی 4 نوع کلاس پروازی وجود دارد:

فرست کلاس (First class) درجه 1
بیزنس کلاس (Business class) درجه 2
پرمیوم کلاس (Premium class) درجه 3
اکونومی کلاس (Economy class) درجه 4 

معرفی کلاس پروازی فرست کلاس

معرفی کلاس پروازی فرست کلاس

اگر می خواهید سفر با هواپیما مانند سپری کردن اوقات در اتاق هتلتان باشد،نوع فرست کلاس را انتخاب کنید.

پرواز فرست کلاس امکانات زیادی را در اختیار شما خواهد گذاشت و انواع امکانات رفاهی در آن وجود دارد.جالب است بدانید امکاناتی که به شما ارائه می شود فقط در حین پرواز نیست.زمانی که وارد فرودگاه می شوید،به سالنی مجهز هدایت می شوید که از امکانات زیادی مانند سلف سرویس و .. برخوردار است و با خرید بلیط هواپیمای فرست کلاس ، به نوعی همان لحظات اول تجربه ای تکرار نشدنی برای شما مهیا می شود.

در فرودگاه،به سالن انتظاری هدایت می شوید که انواع امکانات در آن مانند وای فای،سلف سرویس،اتاق استراحت و… وجود دارد.

سرعت ورود به هواپیما در نوع فرست کلاس بسیار بالاتر از انواع دیگر کلاس پروازیست.برای مثال مراحل امنیتی و مراحلی همچون تایید هویت و غیره ، با سرعت بسیار بالایی انجام می شود و اولویت برای سوار شدن در هواپیما،مسافرانی هستند که کلاس پروازی فرست کلاس را انتخاب کردند.

تعداد مسافران در این نوع پرواز بسیار کم است و در برخی موارد از 10 نفر تجاوز نمی کند.

در کلاس پروازی فرست کلاس،امکانات زیادی از جمله وای فای،تلویزیون،لپ تاپ،غذا و نوشیدنی رایگان،محلی برای استراحت و…ارائه می شود.

بعد از پیاده شدن از هواپیما،بار شما توسط کارکنان تا محل مورد نظر حمل می شود.

مزیت دیگر این نوع بلیط هواپیما این است که در کلاس پرواز اکونومی که به عنوان کلاس پرواز عادی شناخته می شود،شما می توانید تنها یک چمدان با خود حمل کنید اما در نوع فرست کلاس می توانید تا سه چمدان همراه خود داشته باشید.

در کلاس پروازی فرست کلاس،شما دارای یک فضای اختصاصی خواهید بود که می توانید به صورت راحت بخوابید،تلویزیون تماشا کنید و…

فرست کلاس

مواد غذایی در نوع فرست کلاس،به صورت منو در اختیار شما قرار میگیرد تا هر نوع غذایی که خواستید را انتخاب کنید و در طول سفر چندین بار از شما با نوشیدنی های مختلف و خوراکی ها پذیرایی می شود.

نوع صندلی که برای شما مشخص می شود از نظر کیفیت و راحتی در درجه ی اول قرار دارد و به صورتی طراحی شده است که کمترین خستگی را در سفر با هواپیما تجربه کنید.

انتخاب کلاس پروازی فرست کلاس،اغلب برای سفرهای خارجی و طولانی منطقی است.

معرفی کلاس پروازی بیزنس کلاس

بیزنس کلاس

کلاس پروازی بیزنس کلاس دومین کلاس پروازیست که از نظر کیفیت در رده ی دوم و بعد از فرست کلاس قرار می گیرد.

در پرواز بیزنس کلاس،از فضای اختصاصی کمتری نسبت به فرست کلاس برخوردار خواهید بود،اما هنوز هم امکانات زیادی خواهید داشت که تجربه ی سفر را برای شما رضایت بخش خواهد کرد،امکاناتی مانند صندلی راحتی،پذیرایی در چند مرحله با خوراکی ها و نوشیدنی های مختلف،صندلی راحت که می توانید آن را تبدیل به تخت خواب کرده و استراحت کنید،امکانات صوتی و تصویری برای سرگرمی،برخورداری از رسیدگی بیشتر مهماندارها و..

از آنجایی که قیمت بلیط هواپیمای فرست کلاس در اغلب موارد دوبرابر قیمت نوع بیزنس کلاس است،استفاده از این نوع پرواز منطقی و اقتصادیست.

 

معرفی کلاس پروازی پرمیوم کلاس

پرمیوم کلاس

در این نوع کلاس پروازی،فاصله ی صندلی ها از یکدیگر نسبت به نوع اکونومی بیشتر است،از مسافر در یک یا دو نوبت با مواد غذایی که به صورت بسته بندی ارائه می شود پذیرایی خواهد شد.نوع صندلی راحت تر از صندلی های اکونومی است و بالشت مخصوص سفر روی صندلی برای شما قرار داده شده است تا بتوانید استراحت کنید.کیفیت غذاها نیز از نوع اکونومی بهتر است.

معرفی کلاس پروازی اکونومی

کلاس پرواز اکونومی

کلاس پروازی اکونومی در آخرین درجه ی پروازی از نظر کیفیت قرار دارد.در بسیاری موارد در این پروازها غذا ارائه نمی شود و یا باید بابت مواد غذایی هزینه ی اضافی بپردازید و یا قبل از سفر برای خود مواد غذایی بردارید.

فضای اختصاصی در نوع اکونومی وجود ندارد و تنها به صندلی که روی آن نشسته اید خلاصه می شود.

در اکونومی تنها می توانید 1 چمدان با خود به مقصد حمل کنید که وزن آن چیزی بین 25 تا 30 کیلوگرم است و حجم بار اضافی مشمول پرداخت جریمه خواهد بود.

مراحل ورود به هواپیما بسیار کند پیش می رود و دو تا سه ساعت قبل از سفر باید در فرودگاه حضور داشته باشید تا بتوانید مراحل را به موقع پشت سر بگذارید.

در کلاس های پروازی فرست کلاس و بیزنس کلاس،هزینه ای که از شما گرفته می شود هزینه ی تمام شده است،اما در نوع اکونومی،برای برخورداری از خدمات بهتر نسبت به حالت عادی،لازم است تا پول بیشتری پرداخت کنید.

 

جمع بندی معرفی کلاس های پروازی:

در این پست به صورت کلی به معرفی انواع کلاس پروازی و امکانات آن ها اشاره کردیم که بر حسب درجه به ترتیب به چهار نوع فرست کلاس،بیزنس کلاس،پرمیوم کلاس و اکونومی خلاصه شد.هر یک از کلاس پروازی نامبرده شده دارای مزایایی هستند که به آن ها اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.