معرفی و توضیح راهکارهایی برای ارزان تر خریدن بلیط هواپیما

 

 

معرفی و توضیح راهکارهایی برای ارزان تر خریدن بلیط هواپیما

به طور معمول،هواپیما گران ترین وسیله ی نقلیه برای سفر است و این مورد سبب شده تا بسیاری افراد از سفر با این وسیله صرف نظر کنند و از تجربه ی پرواز ناکام بمانند.اگر همیشه به دنبال صرفه جویی در مخارج خود هستید و یا معمولا زیاد با هواپیما سفر میکنید و دغدغه ی مدیریت هزینه هایتان را دارید و می خواهید سفرهایتان اقتصادی باشد،تا انتهای این پست همراه ما باشید.در این پست به معرفی راهکارهایی برای ارزان تر خریدن بلیط هواپیما خواهیم پرداخت.

توجه به موارد زیر به شما کمک می کند تا بتوانید بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

در اواخر هفته بلیط نخرید

قیمت بلیط هواپیما در آخر هفته کمی بیشتر از روزهای معمولی هفته است.دلیل آن هم میزان تقاضا برای سفر است که در اواخر هفته افزایش می یابد.اقتصادی ترین زمان برای خرید بلیط هواپیما اوایل و اواسط هفته است.

بلیط هواپیمای چارتری را برای خرید انتخاب کنید

همانطور که می دانید،بلیط هواپیما به طور کلی به دو دسته ی چارتری و سیستمی تقسیم می شود.قیمت بلیط هواپیمای چارتری نسبت به نوع سیستمی کمتر است.

کلاس پروازی اکونومی را انتخاب کنید

کلاس و یا به اصطلاح درجه ی پرواز از نظر کیفیت به سه نوع اکونومی،بیزنس کلاس و فرست کلاس تقسیم می شود،پرواز اوکونومی از لحاظ قیمت ارزان ترین پرواز است و گزینه های بعدی یعنی بیزنس کلاس و فرست کلاس گران ترین.برای صرف هزینه ی کمتر ، هنگام رزرو بلیط،کلاس پروازی اکونومی را انتخاب کنید.

عدم خرید بلیط در زمان هایی که تقاضا بالاست

اگر برنامه ای انعطاف پذیر برای سفر دارید و می توانید روز سفر خود را تغییر دهید،در روزهایی که تقاضای زیادی برای سفر وجود دارد بلیط نخرید.روزهایی مانند تعطیلات رسمی و..

و در اصل زمان هایی را برای سفر انتخاب کنید که به اصطلاح روزهای عادی است.

خرید بلیط لحظه آخری

ایرلان ها هنگامی که زمان زیادی به پروازشان مانده است،خیالشان راحت است که می توانند کل بلیط هایشان را بفروشند.زمانی که فاصله ی زیادی به سفر مانده بلیط نخرید زیرا بلیط هواپیما در این زمان گرانتر است.بهترین وقت برای خرید بلیط هواپیمای ارزان،بلیط لحظه اخریست.یعنی زمانی که تنها چند ساعت به پرواز مانده است.در این هنگام بلیط هواپیمای سفر در ارزان ترین حالت خود قرار میگیرد.

انتخاب فرودگاه مقصد

در هنگام رزرو بلیط ، به محل فرودگاه مقصد دقت کنید،از آنجایی که بیشتر شهرها چند فرودگاه دارند که داخل و یا خارج شهر است.پروازهایی که مقصدشان فرودگاه های خارج از شهر است ارزان تر از پروازهاییست که هواپیماها در فرودگاه درون شهر فرود می آیند.بنابراین اگر دغدغه ی رسیدن به شهر پس از پیاده شدن از هواپیما را ندارید،پروازهایی را انتخاب کنید که خارج از شهر فرود می آیند تا بتوانید بلیط هواپیما را با قیمت کمتری خریداری کنید.

 

نام و برند شرکت هواپیمایی

امروزه ایرلاین های زیادی خدمات سفرهای هوایی را ارائه میدهند.در این میان،شرکت های تازه تاسیس برای جلب مشتری،معمولن بلیط ها را با قیمت کمتری عرضه می کنند و اغلب خدمات بسیار خوبی را نیز ارائه می دهند.بنابراین می توانید برای خرید بلیط هواپیمای ارزان تر،از شرکت های تازه تاسیس بلیط خریداری کنید.

امکاناتی که در پرواز ارائه می شود

امکاناتی که در پرواز ارائه می شود نیز یکی از عواملیست که قیمت بلیط هواپیما را تعیین میکند.ایرلاین ها معمولن در ازای پذیرایی در هواپیما و توزیع خوراکی،هزینه ی اضافه تری را میگیرند،اگر می خواهید قیمت تمام شده ی بلیط هواپیما برای شما در کمترین حالت ممکن باشد،از درخواست این امکانات هنگام رزرو بلیط صرف نظر کنید.

رقابت شرکت ها

به طور کلی برخی از مسیرها گران تر از مسیرهای عادیست و دلیل آن هم رقابت کم ایرلاین ها در آن مسیر است.به این معنی که چون ایرلاین های زیادی به آن مسیر سفر نمیکنند،قیمت آن مسیر بالاتر است،اما در مسیرهایی که پروازهای زیادی از سرکت های مختلف به آن صورت می گیرد،به دلیل رقابت بر سر جلب مشتری،تخفیف هایی لحاظ می شود.بنابراین برای ارزان خریدن بلیط هواپیما از آن مسیرها برای سفر استفاده کنید.

عدم تعیین تاریخ پرواز

زمانی که بلیط هواپیمای خود را رزرو می کنید،چناناچه بخواهید تاریخ دقیق پرواز را مشخص کنید،باید هزینه ی بیشتری بابت بلیط بپردازید،اما اگر برنامه ای انعطاف پذیر برای سفرتان دارید و محدود به زمان خاصی برای مسافرت نیستید،زمان پرواز را انتخاب نکنید.این کار سبب می شود بتوانید بلیط هواپیما را با قیمت کمتری خریداری کنید.

پاک کردن حافظه مرورگر

سایت هایی که اقدام به فروش بلیط هواپیما می کنند،گاها از برخی ترفندها استفاده می کنند.برای مثال شما را به عنوان کسی که قبلن بلیط خریده است شناسایی میکنند و بلیط های گران قیمت را برای فروش به شما معرفی می کنند،برای جلوگیری از این کار،بعد از هر بار خرید بلیط ، حافظه ی کش مرورگر خود را پاک کنید.

عدم انتخاب صندلی

برخی افراد ترجیح می دهند هنگام خرید بلیط هواپیما ، جایگاه خود را در سفر مشخص کنند و بتوانند کنار پنجره بنشینند تا از مناظر لذت ببند.برای انتخاب صندلی،باید پول بیشتری برای بلیط خود بپردازید،به همین دلیل توصیه میکنیم جایگاه خود در هواپیما را مشخص نکنید تا بتوانید بلیط هواپیما را ارزان تر خریداری کنید.

عدم همراه داشتن بار اضافی

بسیاری از مسافران چمدان های خود را پر از وسایل شخصی میکنند و از حد مجاز حمل بار در سفر غافل می شوند.به طور کلی در هر سفر تنها می توانید حدود 25 تا 30 کیلوگرم وسایل با خود به درون پرواز ببرید و چنانچه وسایل شما از این حد بیشتر باشد،باید پول بیشتری را برای سفر خود بپردازید.پس تا آنجا که ممکن است،صرفا وسایل خیلی ضروری را همراه خود داشته باشید.

 

جمع بندی راهکارهای خرید بلیط هواپیمای ارزان:

در این پست به مهم ترین راهکارهای خرید بلیط هواپیمای ارزان پرداختیم،راهکارهایی که شامل مواردی مانند:انتخاب شرکت های نوپا برای خرید بلیط،پاک کردن حافظه مرورگر،صرف نظر از امکاناتی که در پرواز ارائه می شود و…

با رعایت موارد گفته شده در این پست،می توانید بلیط هواپیما را در ارزان ترین حالت ممکن خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.